Saturday, December 5, 2009

MSS...VSS...ESS...SSSSSSSS?

Apa tu ye MMS, ESS, VSS ? meh sini Ibuabang terangkan...

MMS - Mutual Separation Scheme (Pemisahan Persetujuan Bersama PPB)
VSS - Voluntarily Separation Scheme ( Pemisahan Secara Sukarela)
ESS - Everio Share Station.

Dan sesunggunhnya ESS tuh tak de kena mengena langsung ngan MSS atau VSS..ESS adalah satu product dari JVC..it is a CD burner. Saja je letak sebab dia ada SS kat ujungnya.

Kenapa nak citer pasal nih ye ? sebabnya..company aku sekarang nih tgh practice MSS...
dah dua tiga kali dulu practice VSS..this is first time le wat MSS...

Apa beza MSS dan VSS ? uuiiiihh..ada bezanya...VSS tuh memang secara sukarela aje..sape2 yg berminat boleh isi borang dan antar..the tengok la rezeki..untung batu tenggelam lee...

MSS ? haa...Yang ni..org2 yang nak di bagi duit tuh dipilih oleh boss2...sesapa yg dipilih tuh..tak de le sampai di paksa berhenti kalau tak nak..masih boleh dipertimbangkan sekiranya ada org lain kat department tu sudi mengambil MSS...cam ada suka sama suka...

tu le yg company aku tgh practice skang..nak mengecilkan organisasi..time gawat cam nih..

Dan aku ? hhmm..cam teringin gak nak amik itu ari (aku kan kat wad jaga anak)...tapi bila datang keje boss terus terang cakap...kalau mintak pun reject...jadik..tok sah berangan le...

Prepare untuk buat keje yang akan makin banyak aje le...

Dan aku mesti ada plan tindakan lain..sekiranya aku dah tak tahan ngan pressure yang mendatang....

Wait and SEE....

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger